BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Alanın Tanımı: Bilişim Teknolojileri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
Alanın Amacı: Bilişim teknolojileri son yıllarda baş döndürücü bir hızla gelişerek tüm dünyada yaygın hâle gelmiştir. Bu gelişim hayatı bir yandan kolaylaştırmış, diğer yandan da veri güvenliği ve kişisel güvenliğin korunması sorunlarını ortaya çıkarmıştır. Gelişen teknoloji ile üretilen yazılımların, teknolojilerin ve sağlanan hizmetlerin herkes tarafından kullanılabilmesi için özellikle hızla küreselleşmiş olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANIN ALTINDA YER ALAN DALLAR
1. Yazılım Geliştirme
2. Ağ İşletmenliği
Bu programı tamamlayan öğrencilere aşağıdaki ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
- Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda “meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları” konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma
- Temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikri mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma
- Teknik resim kurallarına uygun çizimler yapma, bilgisayarda üç boyutlu tasarım yaparak hazırlanan tasarımların baskısını alma
Okulumuzda Yazılım Geliştirme dalında eğitim verilmektedir.
Yazılım Gelişitirme Dalının Amacı:
- Nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama
- İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma
- Web sitesi tasarımı, dinamik programlama, veri tabanı işlemleri ve web sitesini yayınlama
- Mobil uygulamalar yapma
- Görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama
İSTİHDAM ALANLARI
Bilişim Teknolojileri alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;
- Bilgisayar firmalarında veya büyük işletmelerde teknisyen,
- kamu kurum ve kuruluşlarında,
- Kullanıcı ara yüzüne sahip uygulama ve veri tabanı programları kullanımı ve yönetimi hizmeti veren ya da bu hizmetlere ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında,
- Grafik animasyon, canlandirma.
- Arduino ile Robotik ve kodlama projeleri.
- Web tasarımcı
- Müşteri temsilcisi gibi mesleklerde istihdam
- Kullanıcı arayüzüne sahip uygulama ve veritabanı programları kullanımı ve yönetimi hizmeti veren ya da bu hizmetlere ihtiyaç duyan firma
- Web tasarımı hizmeti veren veya web ortamında çalışan etkileşimli programlar hazırlayan yazılım şirketlerinde ya da bu hizmetlere ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışabilirler.
Ayrıce son günlerde gelişen meslek alanlarından okulumuz bilişim teknolojileri alanı, özellikle yazılım geliştirme dalından mezun olan öğrenciler birçok farklı sektörde iş bulma fırsatına sahip olabilirler. İşte mezun öğrencilerin çalışabileceği bazı potansiyel alanlar:
- Yazılım Şirketleri: Yazılım geliştirme becerileri olan mezunlar, özel yazılım şirketlerinde çalışabilirler. Bu şirketler genellikle müşterilere özel yazılım çözümleri sunarlar.
- Bilişim Departmanları: Büyük şirketlerin veya kurumların bilişim departmanları, yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyar. Bu departmanlar genellikle kurumsal yazılım projelerini yönetirler.
- Teknoloji Firmaları: Genel teknoloji firmaları, donanım ve yazılım alanlarında faaliyet gösteren şirketler, mezunları istihdam edebilir. Mobil uygulama geliştirme, web geliştirme gibi alanlarda çalışma imkanları bulunabilir.
- Finans Sektörü: Bankalar ve finans kuruluşları, özellikle güvenlik ve veri analizi konularında yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyarlar.
- Sağlık Sektörü: Sağlık sektörü, hasta takibi, sağlık bilgi sistemleri gibi yazılım ihtiyaçlarına yönelik olarak yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyabilir.
- Eğitim Kurumları: Eğitim kurumları, öğrenci yönetimi sistemleri, öğretim materyalleri yazılımları gibi alanlarda yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyabilirler.
- Oyun Geliştirme Şirketleri: Oyun endüstrisi, oyun geliştirme ve programlama becerilerine sahip mezunları istihdam edebilir.
- Kamu Sektörü: Kamu sektöründe de yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyulabilir. Örneğin, belediyeler veya devlet kurumları, yazılım projeleri yürütürler.
- Freelance Çalışma: Mezunlar, kendi işlerini kurarak serbest çalışabilirler. Freelance yazılım geliştirme projeleri alabilirler.
- Yazılım Danışmanlığı: Yazılım danışmanlık hizmetleri sunan firmalarda veya bağımsız olarak çalışarak şirketlere yazılım konusunda danışmanlık yapabilirler.
- Telekomünikasyon Şirketleri: Mobil uygulama geliştirme, ağ yönetimi ve iletişim teknolojileri konularında yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyulabilir.
- E-ticaret Şirketleri: Online alışveriş platformları, ödeme sistemleri ve müşteri ilişkileri yönetimi için yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyar.
- Büyük Veri ve Veri Analitiği Şirketleri: Büyük veri analizi, veri madenciliği ve yapay zeka alanlarında yazılım geliştirme yetenekleri olan kişilere talep olabilir.
- Güvenlik Şirketleri: Siber güvenlik alanında yazılım geliştirme uzmanları, güvenlik yazılımları geliştirmek veya mevcut yazılımları güçlendirmek için çalışabilirler.
- Enerji Sektörü: Enerji şirketleri, enerji yönetimi yazılımları ve otomasyon sistemleri için yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyabilir.
- Uzaktan Çalışma Platformları: Özellikle son dönemde popüler olan uzaktan çalışma platformları, video konferans yazılımları ve işbirliği araçları geliştiren firmalarda çalışma imkanları sunabilir.
- Lojistik ve Taşımacılık Şirketleri: Lojistik yönetimi, filo takip sistemleri ve taşıma optimizasyonu için yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyulabilir.
- Robotik ve Otomasyon Firmaları: Endüstriyel otomasyon, robot kontrol sistemleri ve yapay zeka tabanlı robotlar üzerine yazılım geliştirme yetenekleri aranabilir.
- Sosyal Medya Şirketleri: Sosyal medya platformları, içerik yönetimi, analitik araçlar ve kullanıcı deneyimi geliştirmek için yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyabilir.
- Eğlence Sektörü: Film, müzik veya diğer eğlence içerikleri üzerine çalışan firmalar, dijital içerik üretimi ve dağıtımı için yazılım geliştirme uzmanlarına ihtiyaç duyabilir.
Bu örnekler, yazılım geliştirme alanında geniş bir yelpaze sunmaktadır. Mezunlar, ilgi alanlarına ve uzmanlık seviyelerine bağlı olarak bu ve benzeri birçok sektörde kariyer yapma imkanına sahip olabilirler.
Üniversite Başarısı:
Üniversiteye giriş imkânları bakımından büyük avantaja sahip olan Bilişim Teknolojileri Alanı öğrencilerimizi hem ek puan avantajı hem de 9,10, 11 ve 12. sınıflarda kendilerine yetecek kadar ders saati ile üniversite sınavlarına hazırlıyoruz.
Ek Puanla Yerleşebilecekleri Bölümler:
Öğrencilerimiz Önlisans ve Lisans alanında kendilerine tanınan ek puan desteğinin verdiği büyük avantaj ile girebiliyorlar.
Ön Lisans:
- Basım ve Yayım Teknolojileri
- Bilgisayar Operatörlüğü
- Bİlgisayar Programcılığı
- Bilgisayar Teknolojisi
- Bilgi Yönetimi
- Bilişim Güvenliği Teknolojisi
- Coğrafi Bilgi Sistemleri
- Dijital Fabrika Teknolojileri
- E-Ticaret ve Pazarlama
- Görsel İletişim
- Grafik Tasarımı
- İnsansız Hava Aracı Teknolojisi ve Operatörlüğü
- İnternet ve Ağ Teknolojileri
- Mobil Teknolojileri
- Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
- Sahne Işık ve Ses Teknolojileri
- Siber Güvenlik
- Web Tasarımı ve Kodlama
- Yeni Medya ve Gazetecilik
Lisans:
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
- Bilişim Teknolojileri Alanı Mezunu Öğrencilerin Yerleşebileceği Teknoloji Mühendisliği Fakülteleri
Teknoloji Fakültelerinin aşağıda yer alan lisans programlarına (M.T.O.K. kontenjanı), sadece Bilişim Teknolojileri Alanında öğrenciler yerleşir diğer okul mezunları yerleşemezler. Yine öğrencilerimiz bu alana yerleşirken ek puan almaktadır.
- Bilgisayar Mühendisliği
- Bilişim Sistemleri Mühendisliği
- Adli Bilişim Mühendisliği
- Biyomedikal Mühendisliği
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği
- Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
- Enerji Sistemleri Mühendisliği
- Yazılım Mühendisliği
Eğitim Süresi:
Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANIN TEMEL MESLEK DERSLERİ
9. SINIF
PROGRAMLAMA TEMELLERİ DERSİ
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye; temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
DERSİ Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikrî mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
BİLGİSAYARLI TASARIM UYGULAMALARI DERSİ
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri alarak teknik resim kurallarına uygun çizimler yapma, bilgisayarda üç boyutlu tasarım yaparak hazırlanan tasarımların baskısını alma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ DERSİ
Dersin Amacı : Bu derste öğrenciye; meslek elemanlarının sahip olması gereken ulusal ve uluslararası iş gücünden mesleki gelişim ile ilgili beklenen yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
10. SINIF
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA DERSİ
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye; nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
ROBOTİK VE KODLAMA DERSİ
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
11.SINIF
MOBİL UYGULAMALAR DERSİ
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye; mobil uygulamalar geliştirme ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
GRAFİK VE CANLANDIRMA DERSİ
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye; görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
12.SINIF
İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM DERSİ
Dersin Amacı : Bu derste öğrenci Radyo Televizyon dalına uygun faaliyet gösteren Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerine uygun olan işletmelerde 3 gün işletmede, 2 gün okulda olmak kaydıyla mesleki eğitimini yaptırmayı amaçlamaktadır.
İş Birliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşlar
Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, bilişim sektöründe yer alan firmalar, meslek odaları ve meslek elemanları ile is birliği yapılarak yönlendirilir.
Faaliyetlerimiz